14 oktober 2008

Chocolate delight


Dit recept is een ontzettende aanrader! Ik heb deze gevonden in BoligLiv en ben meteen aan de slag gegaan. Heb er al een paar keer de blits mee gemaakt en het is o-zo simpel om te maken...
BANAANBROWNIES
225g suiker
2 grote eieren
75g donkere chocolade
60g tarwebloem
1 el. cacaopoeder
1 el. vanille suiker
100g fijngehakte walnoten
0,5dl margarine
0,5dl melk
2 zachte rijpe bananen in stukjes gesneden
Klop de suiker en de eiwitten tot een egaal schuim. Smelt de chocolade au bain marie.
Meng de bloem met het cacaopoeder, de vanillesuiker en de gehakte walnoten.
Voeg de zachte margarine toe aan de chocolade.
Meng de chocolade, het meelmengsel met de noten, de melk en de stukjes banaan toe aan je ei/suiker mengsel.
Bekleed de bodem van je cakeblik met bakpapier. Dit helpt je met het uitnemen van de brownie daar deze door de banaan pakkerig blijft en anders zal breken. Verdeel het mengsel over het cakeblik en plaats deze in een voorverwarmde oven op 175 graden. Nu is het een kwestie van 25 minuten laten garen.
Zelf serveer ik deze brownie graag als dessert met een nog lobbige licht opgeklopte slagroom.

2 opmerkingen:

  1. Hallo Caroline

    Ik vind je Blog en je webwinkel heel erg leuk.
    Zelf ben ik ook net een Blog begonnen, maar dan in de Duitse taal omdat ik daar woon.
    Vind je het goed dat ik je op mijn Blog toevoeg aan " Blog wo ich gerne reinschaue"?

    Groetjes,
    Miriam van Bommel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh my god! Om je vingers bij af te likken, zó lekker is dit. Met een bolletje ijs als dessert van een etentje of gewoon op zondag op de bank met een dvd-tje. hmmmm, smullen!

    BeantwoordenVerwijderen